Reissuni on alkanut!

Ja sitten jos vähän kevyempää tekstiä :)

Olen tosiaan reissun päällä 9.1-6.3..2019 seuraavanlaisesti :
-2vk kavereiden kanssa reissaten,
Ao nang 10.-12.1, Koh Lanta 12.-19.1, Koh Libong 19.-21.1, Bangkok 21.-24.1.
Tämän jälkeen jatkan matkaan tovin yksin.
- 1vk jooga retriitillä 24.-31.1
- 1,5vk jossain päin thaimaata, en ole vielä suunnitellut 31.1-9.2
- 9.2 treffit Maxin kanssa Balilla, siellä 3vk, 9.2-2.3
- 4pv varmaan Bangkokissa, 2.-6.3

Lähdin reissuun itsekseni ja matka alkoi pienillä muutoksilla. Olin varannut itselleni lennon Jyväskylä-Helsinki-Bangkok-Krabi. Ensimmäinen lentoni lähti kuitenkin reilu puolituntia myöhässä ja vaikka Helsingin päässä juoksinkin pää punaisena seuraavalle portille, sain nähdä vain lähtevän lentokoneeni perän. Eipä siinä, tiesin että Finnair on kuitenkin vastuussa minun seuraavasta lennostani.
Minut reititettiin uudelleen Bangkokkiin, Istanbulin kautta ja sieltä vaihdolla matkaa jatkaen. Mietin vaan, että se siitä helposta ja suorasta lennosta, mutta eihän minulla minnekkään enään kiire ole, olen lomalla. Päätin kuitenkin lähteä vähän keskustelemaan asiasta Finnairin tiskille ja hetken päästä onni potkaisi, sillä pääsinkin pienen puljaamisen jälkeen suoralle lennolle kohti Krabia ja vielä economy comfort-paikalle (vaikka olinkin haaveillut jostain super ihmeestä, että löytäisin itseni business-luokasta ;), eli kiitos ja hei, tää matka alkoi siis paremmin kuin hyvin.

Krabilla hyppy taksiin ja 30min hotellille. Oli siis torstai 10.1 ja klo.11.00. Suuntasin suoraan nukkumaan pariksi tunniksi, sillä meikäläinen ei juuri koskaan lentokoneessa unta saa.
Tytöt saapuivat illalla 23.00 tienoilla ja siitä pääsi yhteinen reissumme alkamaan.

Me jäätiin tosiaan Krabille ensimmäiseksi 2yöksi. Tyttöjen lento saapui sen verran myöhään, ettei Lantalle enään lauttoja kulkisi. Päätettiin kerätä siis päivä voimia, ennen Lantalle suuntaamista.

Yövyttiin Ao Nangissa ja se paikka ei ole juuri lainkaan sitä mitä itse Thaimaalta haen. Jokatoinen on suomalainen, vesi niin sameaa ettei pohjaa näe ja ravintoloiden sisäänheittäjiä joka kulmassa. Melua liikaa eikä mielenrauhaa tunnu löytävän millään. Varmasti moni myös tykkää, mutta puhunkin nyt omista mieltymyksistäni.

Siirryttiin Koh Lantalle laivalla, hinta taisi olla 400bathia, eli reilu 10€. Matka kesti noin 2h. Koh Lantalla satamasta tuktukiin ja vihdoin päästiin mun ”kesämökille”, Lanta Manda Resort, long beachin tienoilla. Ihanan tilavat huoneet ja helppo sijainti lähteä kiertelemään ympäri saarta. En edes osaa sanoa mikä siinä paikassa niin viehättää, mutta tuntuu niin kotoisalle. Taisi olla jo viides kerta Lanta Mandassa :D

Nämä auringon laskut, ihan mielettömiä!
Koh Lantalla löytyy pienen retkeilyn jälkeen myös vesiputous. Tosin näin kuivalla kaudella, vettä virtaa aika vähän.

Saari on tosiaan edelleen hyvin rauhallinen, vaikka turismi siellä on paljon lisääntynytkin. Rannalla saa olla rauhassa kaupittelijoilta ja kadulla kukaan ei yritä sisään heittää ravintoloihin, saa siis ihan rauhassa kierrellä. Tiet ovat rauhallisia, joten heittämällä uskaltaa hypätä scootterin selkään ja lähteä tutustumaan saareen (toki kokemusta kaksipyöräisellä ajamisesta on hyvinkin suotavaa). Saari avautuu mielestäni vasta, kun sitä pääsee kunnolla kiertelemään ja ihmettelemään upeita rantoja ja paikkoja. Toki siellä voi päiväksi vuokrata vaikka tuktukin kuskeineen, mutta se myös maksaa enemmän. Scootterin vuokraukselle hintaa jää n. 5€/pv ja bensat siihen reilu 2€.

Saarelta kannattaa myös lähteä retkille tutustumaan muihin saariin ja snorklailemaan. Itse ainakin tykkään olla merillä🙌 Tällä erää käytiin neljän saaren retkellä, eli parilla snorklausmestalla, ko mookin laguunilla ja ko ngailla lounaalla sekä ihmettelemässä rantamaisemia.
Mielestäni koh rokilla on olllut kuitenkin upeimmat snorklauspaikat ja maisemat, mitä olen näitä tähän mennessä kierrellyt.

Retkipäivän saldoa!

Viikko Lantalla ja sen jälkeen suunnattiin kolmeksi yöksi Koh Libongille. Saari on todella rauhallinen maalaispaikka. Aamulenkillä vastaan tupsahteli vain muutamia paikallisia matkallaan töihin tai viemään lapsia kouluun. Tällä saarella ei ole ne upeimmat rannat Trangin saarista, mutta meno on varmasti rauhallisin, suosittelen. Libongilta voi tehdä myös retkiä, mm. katselemaan vaikka merilehmiä. Meiltä retki kuitenkin tällä kertaa jäi välistä, sillä saaressa oli muutamalle päivälle ihan mukavasti katseltavaa. Hotelliltamme nappasimmekin toisena päivänä polkypyörät, joiden avulla oli mukava tutustua paikkaan. Saarelta ei löyty isompia kauppoja eikä automaatteja, joten jos tänne halajat, niin nappaathan käteistä rahaa mukaan :) Libongilta varattiin myös tämän parin viikon aijalta kallein majoitus, eli 43€/yö per.nenä. Upea resortti, loistava aamiainen ja mieletön palvelu, allasalueesta puhumattakaan. Hotelli Andalay beach resort. Suosittelen!

Andalay Beach Resort

Ei tunnu pyöräily missään, kun fiilistelee upeita maisemia. Parasta!

Nämä naiset <3 Kiitos!
Käytiin pyöräreissulla satamassa ja tää pappa niin ylpeänä esitteli meille hänen pojan lastaan, joka oli hänellä hoidossa. Thaimaalaiset on niin aitoja <3

Saarelta matkamme jatkui viimeiselle etapille yhdessä, eli Bangkokkiin. Matkaamme hotellilta hotellille kesti suunnitteen kuusi tuntia. Tuktuk ->pitkähäntävene ->auto ->lento Trangilta Bangkokkiin ->taksi hotellille.
Bangkokin hotellilta halusimme hyvän sijainnin sekä viihtyisän allasaluuen. Nämä toteutuikin hyvin, mutta muutoin hotellissamme oli todella epämiellyttävä haju. Paikka oli todennäköisesti aivan homeessa, jota he yrittivät peitellä monenlaisin hajustein. Onneksi vietimme huoneessamme kuitenkin hyvin vähän aikaa. Aamupalan jälkeen altaalle ja loppupäivä kului ostoskeskuskuksia kierrellen.

Admiral Hotel
Shopping time!
Meidän jengi on niin "kovia" juomaan tätä olutta, että olihan tämäkin hetki todistettava. Koska Bangkokissa ;)

Ja näin meidän yhteinen aika Lauran ja Sonjan kanssa tuli päätökseen. Oli kyllä todella kivaa näiden seuralaisten kanssa, ei muuten jutut loppunut kesken. Kiitos rakkaat<3 Tytöt palasi tosiaan takaisin Suomeen ja minun matkani jatkui Koh Yai Noille. Lento Phukettiin ja sieltä speedboatilla saarelle... Vietän täällä viikon jooga retriitillä ja mä en voi edes sanoin pukea, kuinka ihana paikka tämä on. <3 Tästä sitten seuraavassa tekstissäni lisää :)